Gec Saatlerde Yemek Kilo Aldirir mi? - Gulucuk.NET Forum
Gulucuk.NET Forum


Go Back   Gulucuk.NET Forum > Gulucuk.Net ~Yaşamın İçinden~ > Kadın Dünyası > Bakım ve Guzellik



Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Gec Saatlerde Yemek Kilo Aldirir mi?
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
112
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03-19-2019   #1
Üye
Avatar Yok

Gulucuk Forum - Chat ve Sohbet Forum Sitesi.
Üye No: 1029
Üyelik tarihi: Feb 2019
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 389
Konular: 345
Şube: Balıkesir Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  Cok Sinirli
Tuttuğu Takım:

Level: 18 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 86 / 434
Güç: 129 / 582
Tecrübe: 37%

Teşekkürler: 51
20 Mesajına 22 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 1
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : CeReN is on a distinguished road
Standart Gec Saatlerde Yemek Kilo Aldirir mi?

Bircok insan, belirli bir zamandan sonra yemek yerken kilo almaktan endise duymaktadir. Sik karsilasilan bir oneri olan aksam saat 8’den sonra yememek konusundaki tavsiyeler yanilticidir. Gercekte, onemli olan neyi, ne zaman yediginizdir.

Yeme ve Sirkadiyen Ritminiz
Geceleri yemenin kilo aldirdigi dusuncesi, vucudun gunun belirli bir zamanindan farkli olarak tuketilen kalorileri kullanabilecegini dusunduren hayvanlar uzerinde yapilan calismalardan kaynaklanmaktadir. Bazi arastirmacilar, gece yemenin vucudunuzun ne zaman uyuyacagini ve uyaninca yemek yiyecegini soyleyen 24 saatlik dongu olan sirkadiyen ritminize aykiri oldugunu varsaymaktadir. Biyolojik saate gore gece yemek icin degil sadece dinlenmek icindir. Aslinda hayvanlar uzerinde yapilan birkac calisma; bu teoriyi desteklemektedir. Sirkadiyen ritmine gore gece yemek yiyen fareler, ayni miktarda yiyecek yiyor olsalar da yalnizca uyanma saatlerinde yiyen farelere gore daha fazla kilo almaktadirlar.

Bununla birlikte insanlardaki butun calismalar bu gorusu desteklememektedir. Aslinda insanlar uzerinde yapilan calismalar, onemli olanin yeme zamanindan ziyade ne kadar yediginiz oldugunu gostermektedir. Ornegin, 1600’den fazla cocuk uzerinde yapilan bir calisma, aksam saat 8.00’den sonra aksam yemegi yeme ve fazla kilo alimi arasinda baglanti olmadigini bulmustur. Bu calismada, gec yiyenlerin toplam kaloriyi daha fazla tukettigi gorulmemistir. Ancak arastirmacilar 52 yetiskinin yeme aliskanliklarini izlediginde aksam saat 8’den sonra yemek yiyenlerin daha erken yiyenlere gore daha fazla kalori tukettigini bulmustur. Yemek yiyenler tarafindan tuketilen ekstra kaloriler zamanla kilo alimina neden olabilir.
Genel olarak toplam kalori aliminiz, gunluk ihtiyaclarinizi karsiladiginda, kilo alimi sadece geceleri yemek yemekten kaynaklaniyor gibi gorunmemektedir. Kisacasi; hayvanlar uzerinde yapilan bircok arastirma sonucu, geceleri yemek yemeyi artan kiloya baglasa da, insan arastirmalari gunluk kalori gereksinimlerinizin otesinde yemenin, gunun hangi saatinde yediginizle ilgisi olmayan kilo alimina yol actigini gostermektedir.

Gec Yiyenler Daha Fazla Yiyebilir
Gece yemek ile kilo almak arasindaki iliskinin bir aciklamasi sudur: Gec yiyenler, genel olarak daha fazla kalori alma egilimidir. Zamanlamadan bagimsiz olarak ihtiyaciniz olandan daha fazla kalori yemek, kilo almaya neden olacaktir. Ornegin, arastirmacilar ogun zamanlamasi ile 59 kisinin toplam kalorili alimi arasindaki iliskiye bakmislardir. Ozellikle yatma vaktine daha yakin yiyen kisiler, daha once son ogunlerini yediklerinden daha genel olarak daha fazla kalori almislardir. Baska bir calisma, 23:00-05:00 arasinda yemek yiyenlerin, alimlarini gunduz saatleriyle sinirlayanlara gore gunde yaklasIk 500 kalori daha fazla tukettigini bulmustur. Zaman icerinde gece yiyenlerin ortalamasina bakildiginda 4,5 kilogram aldiklari tespit edilmistir. Bu nedenle gece yemek, yalnizca fazla miktarda kalori tukettiginizde kilo almaniza neden olabilir. Kisacasi, geceleri yemek yiyenler daha fazla yemek yeme egilimindedir ve bu nedenle fazladan kalori tuketir. Zamanla, bir kalori fazlasi kilo alimina neden olabilir.

Gec Yemek Secimlerinizi Etkileyebilir
Sadece gec yemek yiyenler; daha fazla yemek yememekle kalmaz, ayni zamanda genellikle daha kotu yemek secimleri de yaparlar. Geceleri sagliksiz, kalorili yogun yiyecekler secme olasiliginiz daha yuksek olabilir. Bunlar cips, soda ve dondurma gibi az besin degeri olan yiyeceklerdir. Bunun bircok olasi nedeni vardir. Birincisi, gece yemek yiyenlerin saglikli yiyeceklere kolay erisimi olmayabilir. Gece vardiyasinda calisan insanlar buna iyi bir ornektir. Bircok calisma, gece calisanlarinin, geceleri isyerinde mevcut saglikli seceneklerin bulunmamasi nedeniyle, sagliksiz yiyecekleri atistirma egiliminde olduklarini gostermektedir
Duygusal yemek, geceleri daha kotu yemek secimlerine yol acan baska bir faktordur. Stres, endise, can sIkintisi ya da uzuntu nedeniyle gercek aclik ile yemek arasinda ayrim yapmak onemlidir. Ayrica, yorgunluk, artan gida alimi ve yuksek kalorili yiyecekler icin bir arzu ile iliskilendirilmistir. Bu, uyku yoksunlugu sirasindaki istahi etkileyen hormonal degisIklikler nedeniyle olabilir. Yine, kilo alimi soz konusu oldugunda, ne yediginiz, yediklerinizin miktarindan daha onemlidir. Gunluk kalori ihtiyaclariniz dahilinde yerseniz, sadece geceleri yiyerek kilo almayacaksiniz. Aksam yemeginden sonra gercekten acsaniz, yogun gida ve icecekleri tercih etmeyi dusunmelisiniz. Bunlar, besin degeri yuksek, dusuk kalorili yiyeceklerdir.
Gece yemek icin kalorisi dusuk olan yiyecekler sunlardir:
•Humuslu havuc ve kereviz cubuklari
•En sevdiginiz findik ezmesinin kucuk bir bolumunu iceren elma dilimleri
•Sade patlamis misir
•Bir avuc uzum
Kisaca, kalorisi yuksek yemek secenekleri, daha az saglikli secenek mevcut oldugunda gece gec saatlerde daha muhtemeldir. Duygusal yemek yeme veya yorgunlukta yemek yeme de kotu yemek tercihlerine yol acabilir. Aksam yemeginden sonra gercekten acsaniz besin degeri yogun yiyecekleri secmelisiniz.

Yemek Zamanlamasi ve Frekansi
Aldiginiz toplam kalori miktari, nihayetinde kilonuzu etkileyen sey olmasina ragmen arastirmalar, istahinizi yemek zamanlamasi ve sIkligi ile duzenlemenin bir yolu olabilecegini gosteriyor. Ornegin, yapilan bircok calisma, daha yuksek kalorili bir kahvaltinin yenmesinin, sizi daha uzun sure tok tutabilecegini ve muhtemelen geceleri fazla yemek yemeyi onleyebilecegini gostermektedir. Yapilan bir calismada 600 kalorili bir kahvalti yapan kisiler, gun boyunca kahvalti icin 300 kalorili yiyenlere gore istahsizlik ve daha az istek duymuslardir. Ozellikle tatlilar icin istek azalmistir.
En azindan alisilmis zamanlarda, gece gec saatte yemek yiyorsaniz, kahvaltiya gerek olmayabilir. Aclik ipuclarinizi takip ettiginizde kendinizi ilk yemeginizi normalden daha sonra yerken bulabilirsiniz. Daha kucuk ogunleri daha sIk yemeyi de dusunebilirsiniz. Yapilan calismalara gore bazi ogunler (hepsi degil), istahinizi yonetmenize ve gun boyunca aclik hislerinizi azaltmaniza yardimci olabilecegini dusundurmektedir. Bu nedenle, yemek yeme zamanlamanizi ve sIkliginizi degistirmek, acligi yoneterek toplam kalori alimini azaltma stratejisi olabilir. Kisacasi; istah ve istek, gunun erken saatlerinde daha fazla kalori tuketerek kucuk ve sIk ogunler yiyerek yonetilebilir. Bu stratejiler gece asiri yemek yemeyi onleyebilir.
Fizyolojik olarak geceleri daha fazla kalori alinmaz. Gunluk kalori ihtiyaclariniz dahilinde yerseniz yalnizca daha sonra yiyerek de kilo almayacaksiniz. Yine de arastirmalar, gece yiyenlerin tipik olarak daha yuksek kalorili yiyecek secimleri yaptigini ve daha fazla kalori aldigini gosteriyor, bu da kilo alimina neden olabilir. Eger yemekten sonra ac degilseniz, besin degeri yuksek gidalar ve dusuk kalorili icecekler tercih etmelisiniz. Ayrica istahinizi gidermek ve gece gec saatlerde acikmamak icin, gun boyunca daha yuksek kalorili bir kahvalti veya sIk sIk kucuk ogunler almayi da dusunebilirsiniz.

___________________________________________

Bizde Mutsuz Olalim ~
CeReN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

CeReN Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Hayal kirikligi ile nasil basa cikilir? Bunları Biliyor Musunuz? CeReN 0 51 06-07-2019 01:35 PM
Cinsel iliskiye girmek egzersiz yerine gecer mi? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 50 06-07-2019 01:33 PM
Cinsel iliski uyku kalitesini arttiriyor mu? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 40 06-07-2019 01:30 PM
Bebek sahibi olmak guclesiyor, peki neden? Gebelik CeReN 0 60 06-07-2019 01:29 PM
Regl agrisi kalp krizi gecirmek kadar kotu Kadın Sağlığı CeReN 0 53 06-07-2019 01:27 PM

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 1
CeReN
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
B Vitamini Kompleksi ve Kilo Kaybi Arasinda Baglanti Var mi? CeReN Sağlık 0 02-21-2019 06:07 PM
Deniz Seki 3 Ayda 33 Kilo Verdi Admin Magazin 1 11-23-2018 11:55 AM
Rüyada Su Böreği Yemek Görmek Nur S-Ş 0 11-21-2018 03:28 PM
Yemek Duasi Admin İslam ve insan 0 11-08-2018 01:59 AM
Ece Gürsel'in yemek molası Nur Magazin 0 10-26-2018 12:16 AM


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:51 PM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2018
2018 - "Gulucuk Forum" her hakkı saklıdır.


Gulucuk Forum, en iyi Mozilla Firefox ile dolaşılır.
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan gulucuk forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. gulucuk forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gulucuk forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249