Güvenli Bir Şekilde Kilo Vermenin 20 Yolu - Gulucuk.NET Forum
Gulucuk.NET Forum


Go Back   Gulucuk.NET Forum > Gulucuk.Net ~Yaşamın İçinden~ > Kadın Dünyası > Bakım ve Guzellik



Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Güvenli Bir Şekilde Kilo Vermenin 20 Yolu
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
39
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-14-2019   #1
Üye
Avatar Yok

Gulucuk Forum - Chat ve Sohbet Forum Sitesi.
Üye No: 1029
Üyelik tarihi: Feb 2019
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 389
Konular: 345
Şube: Balıkesir Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  Cok Sinirli
Tuttuğu Takım:

Level: 18 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 86 / 434
Güç: 129 / 582
Tecrübe: 37%

Teşekkürler: 51
20 Mesajına 22 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 1
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : CeReN is on a distinguished road
Standart Güvenli Bir Şekilde Kilo Vermenin 20 Yolu

Bircok insan, guvenli ve dogal olarak nasil kilo vereceginden emin degildir. Diyet ilaclari veya diger zayiflama urunleri satan firmalara ait bircok web sitesi ve reklamlar ozellikle kilo vermek hakkinda yanlis bilgi vermekte ve zayiflamaya yardimci olmamaktadir. 2014 yilindaki bir arastirmaya gore kilo verme konusunda ipuclari arayan cogu kisi kilo vermeyle ilgili yanlis veya yaniltici bilgilerle karsilasmaktadir. Moda olan diyetler ve egzersiz rejimleri bazen insanlarin beslenme ihtiyacinin karsilanmasini engelleyebilecegi icin tehlikeli olabilir. Hastalik kontrolu ve onlenmesi ile ilgili merkezlere gore haftada kaybedilecek en guvenli kilo miktari 1–2 kilo arasinda olmalidir. Haftada cok daha fazla kilo kaybeden ya da daha fazla moda diyeti gibi programlar deneyenlerin daha sonra tekrar kilo alma olasiligi yuksektir. Bir kisinin guvenli bir sekilde saglikli kiloya ulasmasina yardimci olmak icin cesitli arastirmalarla desteklenen yontemler vardir. Bu yontemler sunlardir:

1-Evde ve Ofiste Saglikli Atistirmaliklar Bulundurmak
Insanlar genellikle kolay yiyecekleri yemeyi tercih ederler. Kilo almamak icin hazir paketlenmis atistirmaliklar ve sekerlemeler el altinda tutulmamalidir. Bir calisma sagliksiz yiyecekleri evde bulunduran insanlarin kilo almayi ve kilo vermeyi daha zor buldugunu ortaya cikarmistir. Saglikli atistirmaliklari evde ve isyerinde bulundurmak bir kisinin beslenme ihtiyaclarini karsilamasina ve fazla seker ve tuzdan kacinmasina yardimci olur. Iyi atistirmalik secenekleri sunlar olabilir:
*Tuz veya seker icermeyen kuruyemisler
*Meyveler
*Onceden dogranmis sebzeler
*Az yagli yogurt



2-Islenmis Gida Yemeyi Birakmak
Islenmis gidalar sodyum, yag, kalori ve seker bakimindan yuksektir. Genellikle diger tum yiyeceklerden daha az besin icerir. Bir calismaya gore islenmis yiyeceklerin insanlarin asiri yemek yemesine yol acan, bagimlilik yaratan yeme davranislarina yol acma olasiligi diger yiyeceklerden cok daha fazladir.

3-Daha Fazla Protein Almak
Protein icerigi yuksek bir diyet bir kisinin kilo vermesine yardimci olabilir. Yuksek proteinli diyetlerle ilgili mevcut arastirmalar bu beslenme seklinin obezitenin onlenmesi veya tedavisi icin basarili bir strateji oldugu sonucuna varmistir. Veriler ogun basina 25–30 gram protein iceren daha yuksek proteinli diyetlerin istah, kilo yonetimi, kardiyometabolik risk faktorleri gibi saglik sorunlarinda iyilesme sagladigini gostermistir. Kilo vermek isteyen bir kisi daha fazla yumurta, tavuk, balik, yagsiz et ve fasulye yemelidir. Bu yiyeceklerin hepsi protein acisindan yuksek ve yag bakimindan nispeten dusuktur. Yagsiz proteinler sunlardir:
*Balik
*Fasulye, bezelye ve mercimek
*Beyaz et
*Az yagli peynir, cokelek
*Soya peyniri (tofu)
Yagli baliklar da inanilmaz derecede sagliklidir. Bu baliklar hastaliktan koruyan kaliteli protein ve omega–3 yaglari bakimindan zengindir. Bazi kanitlar omega–3 yaglarinin visseral yaglari azaltmaya yardimci olabilecegini dusundurmektedir. Karaciger yaglanmasi olan yetiskinlerde ve cocuklarda yapilan calismalar, balik yagi takviyelerinin karaciger ve karin yagini onemli olcude azaltabilecegini gostermektedir. Saglik icin haftada 2–3 porsiyon yagli balik yemek gerekir. Iyi balik secenekleri arasinda somon, ringa baligi, sardalye, uskumru ve hamsi bulunur.

4-Seker Ilaveli Besinleri Birakmak
Sekerden kacinilmasi her zaman kolay degildir ancak islenmis gidalari ortadan kaldirmak atilmasi gereken ilk adimdir. Ulusal Kanser Enstitusune gore 19 yas ve ustu erkekler gunde ortalama 19 cay kasigi seker, ayni yas grubundaki kadinlar ise gunde 14 cay kasigi ilave seker tuketmektedir. Insanlarin tukettigi sekerin cogu karacigerin parcalayip yaga donustugu fruktozdan gelmektedir. Karaciger sekeri yaga donusturdukten sonra bu yag hucrelerini kana serbest birakir ve bu da kilo alimina neden olur.

5-Siyah Kahve Icmek
Siyah kahve (filtre kahve, Turk kahvesi ya da espresso gibi kahveler) metabolizmayi hizlandirmaktadir. Seker, krema ve yag eklemekten kacinilirsa kahve yararlidir. Kahve tuketimi ile dusuk diyabet ve karaciger hastaligi riski arasindaki iliski de bulunmaktadir.

6-Vucudu Susuz Birakmamak
Su, bir kisinin gun boyunca icebilecegi en iyi sividir, kalori icermez ve cok sayida yarar saglar. Bir insan gun boyunca su ictiginde icilen su metabolizmayi artirir. Yemekten once su icmek de yenilecek yemek miktari azaltmaya yardimci olur. Eger insanlar sekerli icecekleri suyla degistirirse gun boyunca tuketilen toplam kalori miktarini azalacaktir.

7-Kalorili Iceceklerden Kacinmak
Gazli icecekler, meyve sulari, spor ve enerji icecekleri sIklikla asiri seker icerir ki bu da kilo almayi kolaylastirir ve kisinin kilo vermesini zorlastirir. Diger yuksek kalorili icecekler arasinda alkol ve sut ve seker iceren latte gibi ozel kahveler bulunur. Alkol tuketimi bel cevresinde asiri yag depolanmasi ve obezite riski ile iliskilidir. Tamamen vazgecilmese de tek bir gunde icilen miktarin sinirlandirilmasi da kilo kaybina yardimci olacaktir. Meyve sulari da masum degildir. Vitamin ve mineraller saglamalarina ragmen yuksek oranda seker icerirler. Cok miktarlarda meyve suyu icmek karin yaglarini artirir. Sekersiz 240 ml elma suyu, yarisi fruktoz olan 24 gram seker icerir. Insanlar karin yaglarini azaltmak icin kalorili iceceklerden en az birini her gun su, limonlu maden suyu veya yesil cay gibi bir bitki cayi ile degistirmeyi denemelidir. Yesil cay son derece saglikli bir icecektir ve metabolizmayi arttirdigi bilinen kafein ve Epigallokatesin Gallat (EGCG) adli bir antioksidan icerir. EGCG bircok calismada karin yagini kaybetmede etkili olabilecegini one suren bir katesindir. Yesil cay tuketimi egzersizle birlestirildiginde bu etki guclenebilir.



8-Rafine Karbonhidratlardan Kacinmak
Arastirmalar rafine karbonhidratlar vucudun metabolizmasina doymus yaglardan daha fazla zarar verebilecegini gostermektedir. Rafine karbonhidratlardan gelen seker akisina tepki olarak karaciger yag olusturur ve kan dolasimina verir. Kilo vermek ve almamak icin seker yerine tam tahillar tuketilebilir. Asagidaki yiyecekler rafine veya basit karbonhidratlar icerir:
*Beyaz pirinc
*Beyaz ekmek
*Beyaz un aralikli oruc
*Sekerlemeler
*Bircok misir gevregi
*Seker ilaveli besinler
*Makarna cesitleri
Pirinc, ekmek ve makarnanin tam tahilli cesitleri de mevcuttur ve bunlar kilo kaybina, vucudun hastaliktan korunmasina yardimci olur.

9-Aralikli Oruc Tutmak
Aralikli oruc son zamanlarda kilo kaybi icin cok populer hale gelmistir. Kisa dongulerle oruc tutmak bir kisinin kilo vermesine yardimci olabilir. Aralikli oructa populer olan haftada bir veya iki kez 24 saatlik oruc tutmaktir. Bir diger seklinde ise 16 saat boyunca her gun oruc tutulur ve 8 saatlik bir sure icinde tum yiyecekler yenebilir. Aralikli oruc ve alternatif oruc uzerine yapilan calismalarda oruc tutanlarin karin yaginda 6–24 hafta icinde % 4–7 azalma yasadigi saptanmistir ancak herkes oruc tutmamalidir. Oruc cocuklar, gencler, hamile kadinlar, yaslilar ve altta yatan saglik durumlari olan insanlar icin tehlikeli olabilir.

10-Kalorileri Saymak ve Yiyecek Gunlugu Tutmak
Kalori saymak, asiri yemeyi onlemenin etkili bir yolu olabilir. Kalori sayarak bir kisi tam olarak ne kadar tukettiginin farkinda olacaktir. Bu farkindalik gereksiz kalorileri azaltmasina ve daha iyi besinlerin secilmesine yardimci olur. Bir yemek gunlugu kisinin her gun neyi ne kadar tukettigini dusunmesine yardim eder. Bu yolla sebze ve proteinler gibi saglikli gida gruplarindan yeterince alindigindan emin olunur.

11-Ogunler Arasinda veya Aksamlari Erken Saatlerde Dis Fircalamak
Dis hijyeninin iyilestirilmesine ek olarak dislerin fircalanmasi ogunler arasinda atistirma egiliminin azaltilmasina yardimci olur. Geceleri sIk sIk atistirmak isteyen bir kisi aksamlari erken saatlerde dislerini fircalarsa gereksiz atistirmaliklar yeme konusu daha az cazip gelebilir.

12-Daha Fazla Meyve, Sebze, Yemek ve Probiyotik Almak
Meyve ve sebzeler acisindan zengin bir diyet kisinin kilo vermesine ve verilen kilonun korunmasina yardimci olur. Arastirmacilar diger gidalarin tuketimi azaltilmadan meyve ve sebze tuketiminin artirilmasinin kilo alimina neden olmayacagini belirtmektedir. Probiyotikler bazi gidalarda ve takviyelerde bulunan bakterilerdir. Bu bakterilerin gelismis bagirsak sagligi ve gelismis bagisIklik fonksiyonu dahil olmak uzere bircok yarari vardir. Karin yagini azalttigi gosterilenler bakteriler arasinda Lactobacillus fermentum, Lactobacillus amylovorus ve ozellikle Lactobacillus gasseri gibi Lactobacillus familyasi uyeleri bulunur. Probiyotik takviyeler tipik olarak birkac bakteri turu icerir bu yuzden bu bakteri suslarindan birini veya daha fazlasini saglayan bir takviye satin alindigindan emin olunmalidir.

13-Karbonhidrat Alimini Azaltmak
Basit karbonhidratlar bakimindan dusuk diyetler bir kisinin yedigi fazladan seker miktarini sinirlayarak agirligini azaltmasina yardimci olur. Saglikli, dusuk karbonhidratli diyetler karbonhidrat, iyi yag, lif ve yagsiz protein tuketmeye odaklanir. Gunde 50 gram karbonhidratin altinda olan diyetler asiri kilolu kisilerde, tip 2 diyabet riski altinda olan ve polikistik over sendromu olan kadinlarda karin yaglarinin kaybina neden olur. Tum karbonhidratlari kisa bir sure icin sinirlamak yerine surdurulebilir, uzun vadeli bir diyet takip edilmelidir. Rafine karbonhidrat yerine nisastali karbonhidratlarin tuketilmesi metabolik saglik uzerinde olumlu etki yapacak ve karin yaglari azalacaktir. Arastirmalar rafine karbonhidratlarin sinirlandirilmasinin ayni zamanda vucuttaki kotu kolesterol seviyelerini azaltarak, metabolik risk faktorlerini iyilestirerek kisiye fayda sagladigini gostermektedir.

14-Daha Fazla Lif (Posa) Tuketmek
Lif (posa) kilo vermek isteyen birine cesitli faydalar sunar. Arastirmalar lif tuketimindeki bir artisin kisinin daha cabuk tok hissetmesine yardimci olabilecegini belirtmektedir. Posali gidalar sindirimi tesvik eder ve bagirsaktaki bakterileri dengeleyerek kilo kaybina yardimci olur.

15-Kardiyovaskuler ve Direnc Antrenmanlarini Artirmak
Bircok insan duzenli egzersiz yapmaz ve ayni zamanda hareketsiz islere de sahip olabilir. Duzenli bir egzersiz programina kosu veya yuruyus gibi kardiyovaskuler (kardiyo) egzersizlerini dahil etmek onemlidir. Kardiyo vucudun hizli bir sekilde kalori yakmasina yardimci olurken, direnc egitimi yagsiz kas kutlesi olusturur. Agirlik kaldirma veya kuvvet antrenmani olarak da bilinen direnc egitimi kas kutlesini korumak ve kazanmak icin onemlidir. Kas kutlesi insanlarin istirahatlerinde daha fazla kalori yakmalarina yardimci olur. Prediyabet, tip 2 diyabet ve yagli karaciger hastaligi olan kisilerde yapilan calismalara dayanarak, direnc antrenmanlarinin karin yaglarinin kaybi icin yararli oldugu soylenebilir. Kilolu genclerde yapilan bir calisma kuvvet antrenmani ve aerobik egzersizin bir kombinasyonunun viseral yaglarda buyuk oranda azalmaya yol actigini gostermistir. Egzersiz programlarinin sIkligi ve suresi yogunlugundan daha onemlidir. Arastirmalar Yuksek Yogunluklu Interval Antrenmana (HIIT) katilan kisilerin diger populer kilo verme yontemlerini kullanan kisilerden daha fazla kilo verebilecegini ve kalp ve damar hastaliklari yonunden daha fazla iyilesme gosterebileceklerini bulmustur.

16- Diyete Elma Sirkesi Eklemek
Elma sirkesi icmek de kan sekerinin seviyesini dusurmek de dahil olmak uzere bircok fayda saglar. Obez erkeklerde yapilan 12 haftalik kontrollu bir calismada gunde 1 corba kasigi (15 ml) elma sirkesi alan kisiler bellerinden 1,4 cm kaybettigi gozlenmistir. Gunde 1–2 yemek kasigi (15–30 ml) elma sirkesi almak cogu insan icin guvenlidir ve makul miktarda yag kaybina neden olabilir ancak seyreltilmemis sirke dis minesini asindiracagi icin su ile seyreltilerek alinmalidir.

17-Yavas Yemek
Yavas yemek bir kisinin bir oturusta tukettigi toplam kalori miktarini azaltmasina yardimci olmaktadir. Bunun nedeni midenin dolu oldugunu anlamasi icin beynin biraz zamana ihtiyaci olmasidir. Bir calismada hizli yemek yemenin obezite ile iliskili oldugu gosterilmistir. Yiyecekleri iyice cignemek ve baskalariyla bir masada yemek yemek bir kisinin yemek yerken yavaslamasina yardimci olabilir.

18-Aci Biber Eklemek
Yiyeceklere baharat ve aci biber eklemek bir insanin kilo vermesine yardimci olabilir. Kapsaisin biber tozu gibi baharatlarda yaygin olarak bulunan ve olumlu etkileri olan bir kimyasaldir. Ornegin, arastirmalar kapsaisinin cok dusuk oranlarda da olsa yag yakmaya ve metabolizmayi arttirmaya yardimci olabilecegini gostermektedir.

19-Yeterli Uyumak
Obezite ve kaliteli uyku eksIkligi arasinda bir baglanti vardir. Calismalar uykusunu yeterli alamayan kisilerin daha fazla karin yagina sahip oldugunu ve daha fazla kilo aldigini gostermektedir. 68.000’den fazla kadinda yapilan 16 yillik bir calisma gece basina bes saatten az uyuyanlarin gece basina yedi saat veya daha fazla uyuyanlara gore kilo alma ihtimalinin onemli olcude daha yuksek oldugunu bulmustur. Uyku apnesi olarak bilinen ve gece boyunca aralikli olarak solunumun durdugu durum asiri visseral (karin ici) yaglanma ile de baglantilidir. Kisiler her gece en az yedi saat ve yeterli kalitede uyudugundan emin olmalidir. Uyku apnesi veya baska bir uyku bozuklugundan suphe edenler bir doktorla konusmali ve tedavi olmalidir.

20-Daha Kucuk Bir Tabak Kullanmak
Daha kucuk tabaklar kullanmak olumlu bir psIkolojik etkiye sahip olabilir. Insanlar tabaklarini doldurma egilimindedir bu nedenle tabaklarin boyutunu kucultmek bir kisinin bir oturusta yedigi yiyecek miktarini azaltmaya yardimci olabilir.

Guvenli ve dogal bir sekilde kilo vermek isteyen kisiler, gecici onlemler almak yerine kalici yasam tarzi degisIklikleri yapmaya odaklanmalidir. Insanlarin surdurebilecekleri degisIklikler yapmaya odaklanmasi hayati onem tasir. Bazi durumlarda kisiler kademeli olarak degisIklik yapmayi ya da bir seferde bir tanesini yapmayi tercih edebilir. Kilo vermeyi zor bulan kisiler kendileri icin uygun bir plan bulmak icin bir doktordan ya da diyetisyenden yararlanabilir.

___________________________________________

Bizde Mutsuz Olalim ~
CeReN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

CeReN Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Hayal kirikligi ile nasil basa cikilir? Bunları Biliyor Musunuz? CeReN 0 51 06-07-2019 01:35 PM
Cinsel iliskiye girmek egzersiz yerine gecer mi? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 50 06-07-2019 01:33 PM
Cinsel iliski uyku kalitesini arttiriyor mu? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 40 06-07-2019 01:30 PM
Bebek sahibi olmak guclesiyor, peki neden? Gebelik CeReN 0 60 06-07-2019 01:29 PM
Regl agrisi kalp krizi gecirmek kadar kotu Kadın Sağlığı CeReN 0 53 06-07-2019 01:27 PM

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 2
CeReN , Markopashaa
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gec Saatlerde Yemek Kilo Aldirir mi? CeReN Bakım ve Guzellik 0 03-19-2019 04:58 PM
B Vitamini Kompleksi ve Kilo Kaybi Arasinda Baglanti Var mi? CeReN Sağlık 0 02-21-2019 06:07 PM
Idrar Yolu Enfeksiyonlarini Antibiyotiksiz Tedavi Etmenin 7 Yolu CeReN Sağlık 0 02-09-2019 12:06 PM
Donmuş etleri hızlı bir şekilde çözmek Admin Pratik Bilgiler 0 12-20-2018 01:52 AM
Deniz Seki 3 Ayda 33 Kilo Verdi Admin Magazin 1 11-23-2018 11:55 AM


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:35 PM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2018
2018 - "Gulucuk Forum" her hakkı saklıdır.


Gulucuk Forum, en iyi Mozilla Firefox ile dolaşılır.
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan gulucuk forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. gulucuk forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gulucuk forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249