Anksiyete ile Yasayabilir misiniz? - Gulucuk.NET Forum
Gulucuk.NET Forum


Go Back   Gulucuk.NET Forum > Gulucuk.Net ~Eğitim~ > Hazır Araştırmalar > Psikoloji



Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Anksiyete ile Yasayabilir misiniz?
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
136
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 03-02-2019   #1
Üye
Avatar Yok

Gulucuk Forum - Chat ve Sohbet Forum Sitesi.
Üye No: 1029
Üyelik tarihi: Feb 2019
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 389
Konular: 345
Şube: Balıkesir Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  Cok Sinirli
Tuttuğu Takım:

Level: 18 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 86 / 434
Güç: 129 / 673
Tecrübe: 37%

Teşekkürler: 51
20 Mesajına 22 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 1
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : CeReN is on a distinguished road
Standart Anksiyete ile Yasayabilir misiniz?

Stresli bir duruma yanit olarak kalp daha hizli atar. Bunun yerine bazen zorlu bir gorev veya olayla karsi karsiya kalindiginda avuclar terler. Endise vucudun strese verdigi dogal bir tepkidir. Anksiyetenin birkac yaygin ornegi asagida belirtilmistir.
*Yeni bir isteki ilk gun
*Mustakbel esin ailesiyle tanismak
*Bircok kisinin onunde sunum yapmak
Kaygilarin ustesinden gelmek ve yonetmek icin en onemli adimlardan biri tetikleyicilerin tanimlanmasidir. Herkesin tetikleyicileri farklidir. Kaygili kisiler tetikleyicileri ya kendi basina ya da bir terapistle tanimlayabilir. Tetikleyici bulundugunda eger yapilabiliyorsa maruz kalinan durum sinirlandirilmaya calisilmalidir. Eger sinirlanamazsa farkli basa cikma tekniklerini kullanilabilir. Tetikleyicilerin tanimlamasi biraz zaman alabilir. Bu arada endiseleri gidermek veya sakinlestirmek icin yapilabilecek seyler vardir.

Anksiyete Ile Basa Cikmanin 5 Hizli Yolu
Kaygilar yaklasmakta olan bir olayla ilgiliyse semptomlarin kisa surdugu ve genellikle beklenen olay gerceklestikten sonra azaldigi fark edilir. Endiseler kisilerin odak noktalarinin veya gorevlerinin onune geciyorsa durumu kontrol altina alabilecek bazi hizli yollar vardir.

1-Dusuncelerinizi Sorgulayin
Olumsuz dusunceler zihninizden kaynaklanabilir. Korkulara meydan okumak, dogru olup olmadiklarini sormak ve kontrolun ele alinabilecegi noktalari gormek kaygiyi hafifletmenin birer yoludur.

2-Derin Nefesler Alin
Mumkun oldugunca rahat hissedilen bir yere uzanilir ya da oturulup gozler kapatilir ve dikkat sadece nefese odaklanir. Nefes alindiktan sonra 1–2 saniye iceride tutulup sonra yavas yavas disari verilir, giderek nefes alma daha yavaslatilir. Egzersiz birkac kez tekrarlanmalidir. Nefes alip vermek sakinlestirmeye yardimci olacak kalp atis hizinizi yavaslatacaktir. Ayrica Dr. Andrew Weil tarafindan gelistirilen 4–7–8 solunum teknigi uygulanarak da kaygiyi azaltilabilir. Bu teknikte dorde kadar sayarken burundan sakince nefes alinir, bu sirada dudaklar kapalidir. Alinan nefes yedi saniye boyunca tutulur ve ardindan sekiz saniye boyunca agizdan guclu bir sekilde disari verilir. Tekrar yeni bir nefes dongusu baslatilir. Dort defa bu nefes kalibi uygulanip daha sonra kademeli olarak sekiz nefese cikarilabilir.

3-Aromaterapi Kullanin
Tutsu, mum ya da yag seklindeki lavanta, papatya ve sandal agaci gibi kokular cok rahatlatici olabilmektedir. Aromaterapinin beyinde bulunan belirli reseptorleri harekete gecirdigi ve potansiyel olarak kaygiyi hafiflettigi dusunulmektedir.

4-Yuruyuse Cikin veya 15 Dakika Yoga Yapin: Bazen endiseli dusunceleri durdurmanin en iyi yolu buna sebep olan durumdan uzaklasmaktir. Dusuncelere degil bedene odaklanmak icin biraz zaman ayirmak endiseleri gidermeye yardimci olur. Rutin bir sekilde meditasyon yapmak ya da buna konsantre olmak zor gelirse yoga yapmak rahatlaticidir. Duzenli egzersiz yapmak, dengeli beslenmek, yeterince uyumak ve sizi onemseyen insanlarla baglantida kalmak kaygi semptomlarini engellemenin harika yollaridir.

5-Dusuncelerinizi Yazin: Sizi endiselendiren seyleri yazmak onlari kafanizdan cikarir ve daha az goz korkutucu hale getirir.

Basa cikmaya yardimci olabilecek bu yollar elbette ki tek tedavi yontemi olmamalidir. Semptomlarin ciddiyetini azaltmaya yardimci olmak ve hatta bunlarin olmasini engellemek icin uzun vadeli stratejiler bulmak gerekir. Diyeti degistirmek veya takviye almak kesinlikle uzun vadeli bir stratejidir. Arastirmalar bazi takviyelerin veya besinlerin kaygilarin azalmasina yardimci olabilecegini gostermektedir.
Bu takviyeler sunlar olabilir:
*Limon otu
*Omega-3 yag asidi
*Yesil cay
*Kediotu
*Az miktarda bitter cikolata
Ancak vucudunuzun bu bitkilerin ve yiyeceklerden yararlanmaya baslamasi uc ay kadar surebilir. Ilac kullananlar bitkisel takviyeler icin doktorlariyla gorusmelidir.

Anksiyete Ne Zaman Zararlidir?
Ne tur bir endise ile karsi karsiya olundugunu tespit etmek biraz zor olabilir cunku bir kisinin vucudunun algilanan tehlikeye verdigi tepki bir baska kisiye kiyasla tamamen farkli olabilir. Baslangicta yonetilebilir hissedilen kaygilar ve birkac saat icinde kademeli olarak artip ciddilesebilir. Bir anksiyete ataginin yaygin zihinsel ve fiziksel belirtilerinden bazilari asagidadir:
*Tehlike, panik veya dehset duygulari
*Sinirlilik ya da huzursuzluk
*Hizli kalp atislari
*Terleme
*Usume veya titreme
*Yorgunluk veya bitkinlik
*Gastrointestinal problemler
*Odaklanma zorlugu
*Hiperventilasyon
Anksiyete ve panik atagin ayni zamanda yasanmasi da mumkundur. Yukarida belirtilen hizli basa cikma stratejileri panik ataga da yardimci olabilir.
Hizli basa cikma ipuclarinin ise yaramadigini fark edildiginde endiseler hakkinda yardim almak icin bir profesyonele gidilmelidir. Bir terapist olumsuz dusunce kaliplarinin ve davranislarinin degistirilmesi icin yollar gelistirilmesine yardimci olabilir. Endise ilac kullanmayi gerektirecek kadar siddetli ise belirtilere bagli olarak farkli tedaviler denenir.

___________________________________________

Bizde Mutsuz Olalim ~
CeReN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

CeReN Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Hayal kirikligi ile nasil basa cikilir? Bunları Biliyor Musunuz? CeReN 0 67 06-07-2019 01:35 PM
Cinsel iliskiye girmek egzersiz yerine gecer mi? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 63 06-07-2019 01:33 PM
Cinsel iliski uyku kalitesini arttiriyor mu? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 56 06-07-2019 01:30 PM
Bebek sahibi olmak guclesiyor, peki neden? Gebelik CeReN 0 78 06-07-2019 01:29 PM
Regl agrisi kalp krizi gecirmek kadar kotu Kadın Sağlığı CeReN 0 71 06-07-2019 01:27 PM

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 1
CeReN
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Dudak Temasıyla STD Kapabilir misiniz? CeReN Sağlık 0 02-21-2019 06:12 PM


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:43 PM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2018
2018 - "Gulucuk Forum" her hakkı saklıdır.


Gulucuk Forum, en iyi Mozilla Firefox ile dolaşılır.
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan gulucuk forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. gulucuk forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gulucuk forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249