Monoton Hayattan Kurtulmanin Yollari - Gulucuk.NET Forum
Gulucuk.NET Forum


Go Back   Gulucuk.NET Forum > Gulucuk.Net ~Eğitim~ > Hazır Araştırmalar > Psikoloji



Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi Monoton Hayattan Kurtulmanin Yollari
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
73
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 05-14-2019   #1
Üye
Avatar Yok

Gulucuk Forum - Chat ve Sohbet Forum Sitesi.
Üye No: 1029
Üyelik tarihi: Feb 2019
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 389
Konular: 345
Şube: Balıkesir Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  Cok Sinirli
Tuttuğu Takım:

Level: 18 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 86 / 434
Güç: 129 / 675
Tecrübe: 37%

Teşekkürler: 51
20 Mesajına 22 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 1
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : CeReN is on a distinguished road
Standart Monoton Hayattan Kurtulmanin Yollari

Surekli ayni seyleri yapmak ve yasamak anlamina gelen monoton ya da rutin hayat cogu kisinin yakindigi bir durumdur. Herkes bir telas icinde sIkisip kalmis olabilecegini hissettigi donemlerden gecer. Kisi ayni eski seyleri yapar fakat “Aslinda hicbir yere varilmiyor.” seklinde dusunur. Ve kisiyi heyecanlandiran seylerin varligi azalir. Hedeflere dogru ilerlemek yerine, kisi ayni noktada saplanip kalir. Bu durum icinde kisi kendini gergin hisseder. Bu durum sinir bozucu olabilir. Ancak bu durumu neden yasadigini anlamak, tekrar motive olmak ve heyecanlanmak icin yapilabilecek seyler vardir. Bu monoton hayattan nasil kurtulabileceginiz konusunda atilacak adimlarla ilgili aciklamalari asagida bulabilirsiniz:

Monotonluga Dair Isaretler
Sikismis olma durumu, ilk basta fark edilmeyen bir seydir. Bu duygular genellikle zamanla yavasca olusur. Gunden gune, ayni rutinleri takip etmek ve bir sonuca ulasilmadigini fark etmek zaman alan bir durumdur. Bu sIkici durum ancak kisi cok bunaldiginda ortaya cikar. Iste kisinin monoton hayatinda nasil hissettigine dair belirtilerden bazilari asagidaki gibidir;



Her gun ayni gorunur: Kisi haftanin hangi gunu oldugunu hatirlamakta bile sorun yasayabilir. Cunku her gunu birbiriyle aynidir, bu yuzden gunleri birbirinden ayirt edilemez hissedebilir.

Hic bir sey yapmak istemez: Kisinin amaci gun bitinceye kadar sadece ayak ayak ustune atarak oturmaktir.
Motive olmamis hisseder: Kisi yeni projeler ustlenmek veya yaratici islerle ugrasmak isteyebilir, ancak bunu yapmaya calistiginda bile, fikirleri ve motivasyonu bitmis gibi hissedebilir
Gucsuz hisseder: Kisi yeni seyler denemek istese bile kendini gucsuz hissedebilir. Bu da yeni seyler yapmasini engeller.
Degismek ister fakat basarisizliktan korkar: Isleri degistirmenin uzun vadede kendini daha mutlu edecegini bilse bile ayni durumda kalmayi tercih eder. Cunku olasi basarisizlik duygusundan korkar.
Hatirlanmasi gereken bir sey, bazen bu duygularin bir telas icinde sIkisip kalmaktan daha fazlasi olabilecegidir. Bu tur duygular gercekte depresif rahatsizlik (PDD) gibi daha ciddi bir seyin belirtileri olabilir. Bu hafif fakat kronik duygu durum bozuklugu, depresyondan daha az siddetli olan ancak sIklikla daha uzun suren semptomlarla karakterizedir.
Insanlar genellikle bu semptomlari, hissetmekte olduklari seyin aslinda bir depresyon bicimi oldugunu kabul etmeden yillarca yasarlar. Dusuk ruh hali, azalan enerji, ilgi kaybi ve zevk kaybi bu durumun genel belirtileridir. PDD yasadiginizdan supheleniliyorsa hissedilen sey hakkinda bir doktorla veya terapistle gorusulmelidir.

Rutinin Kaynagini Bulmak
Kisiler hayatlarinin monoton gectigini fark etse bile bir sonraki adimin ne olmasi gerektigi hakkinda bilgi sahibi olmayabilirler. Hatirlanmasi gereken bir sey, tum isyanlarin ayni olmadigidir. Bu durumu yasayan kisiler hayatlarinda ciddi degisIklikler yapmadan once, hosnutsuzluk duygularina neyin neden oldugunu bulmalari gerekir. Mesela kisi esiyle, sevgilisiyle, is ortagiyla iliskilerinde bu iliskilerin monotonlastigini dusunebilir. Saglik, ailesel durumlar, arkadasliklar, hobiler ve hatta ev bu tur mutsuzluk duygularinin kaynagi olabilir.
Bu duygularin neden boyle hissedildigi anlasildiktan sonra kisi kendini kesinlikle suclamamali ve elestirmemelidir. Sorunu en aza indirmek ve hisleri onemsiz gostermeye calismak kolaydir. Bunun icin kisinin harika bir hayatim var, boyle hissetme hakkim yok diye de dusunmesi etkili yollardan biridir. Bu tur dusunceler uretken olabilir ve kisiyi daha da uzun bir sure icin sIkintiya sokar. Her sey oldugu gibi iyi olabilir, ancak kisi bulundugu durumdan memnun degilse, olaylari degistirmenin ve heyecani yeniden kazanmanin yollarini aramanin zamani gelmistir demektir. Bu zihin durumunu iyilestirmeye yonelik ilk adimdir ve sonrasinda bu cozume ulasmak icin atilabilecek adimlar tespit edilmelidir.

Rutinden Nasil Cikilir?
Bu olumsuz donguyu kirmak ve ileri gitmek icin yapilabilecek bazi seyler vardir. Asagida rut disina cikmak icin uygulanabilecek yollardan birkaci bulunmaktadir;
Kendine iyi bakmak: Kisiyi monoton dusuncesinden cikmak icin once oz bakima bir goz atmalidir. Sayet oz bakiminda bir sey eksIk gorunuyorsa, bunu tamamlamasi gerekir. Saglikli beslenme, yeterli uyku, gunluk egzersiz, sosyal destek, hem fiziksel hem de duygusal sagligin temel bilesenleridir. Bu alanlardan bazilarinin iyilestirilmesi gerekiyorsa, nu konular da biraz daha iyi hassas olmak icin yollar aranmalidir. Kisinin kendisine ozen gostermesi, yasam tekrar odaklanmak ve heyecanlanmak icin ihtiyac duyulan enerjiye sahip olmayi saglar.
Rutinleri degistirmek: Gunduz ve gun icerisinde ayni rutinleri izlemeye devam etmek, ileriye donuk hareket etmeyi zorlastirabilir. Insanlar aliskanlik yaratma egilimindedir ve bazen bir sIkintiya sIkismis olma hissi sIkinti duygusundan kaynaklanabilir. Her seyi bir seyleri degistirip farkli deneyimler ekleyebileceginiz yollari arayin. Rutinleri degistirmek icin denenebilecek bazi seyler asagida verilmistir;
Bir konusma baslatmak: Bu, sosyal baglantilari genisletmenin ve cevredeki insanlar hakkinda ilginc seyler ogrenmenin harika bir yolu olabilir.
Biraz eglenmek: Arkadaslarla takilmak, tutkulu olunan bir hobi pesinde kosmak ya da gercekten sevilen bir etkinlikle zaman gecirmek hafta boyunca enerjiyi tazelemeyi saglar.
Yeni bir sey denemek: Calismak icin yeni bir rota takip etmek, yeni bir sov izlemek veya kisisel egitim icin bir kursa kaydolmak kisinin etrafindaki dunyayi yeni ve farkli sekillerde kesfetmesini saglar. Ve hayatina biraz renk katmasina yardimci olabilir.
Ani yasamak: Hayatin bir yonunden sIkilindiysa, ani yasamaya calisilmali ve onceden planlanmis olmayan seyleri yapilmalidir. Yeni deneyimler yasamak ve beklenmedik seyler yapmaktan cekinmemek gerekir.

Acik Havada Vakit Gecirmek
Arastirmacilar, dogada olmanin beyinde olumlu bir etkisi olabilecegine dair kanit bulmuslardir. Ornegin, bir calismada, dogada yuruyus yapmanin depresyon riskini artirabilecek bir davranis olan kendinden referansli ruminasyonu azalttigi tespit edilmistir. Yapilan bir baska calismada, doga yuruyuslerinin azalmis depresyon, stresin azalmasi ve zihinsel iyi olusun artmasi ile iliskili olduguna dair veriler elde edilmistir. Sadece dogada olmak zihinsel saglik duyguyu arttirmakla kalmayip, ayni zamanda yaraticiligin gelismesine de yardimci olabilecegini gozlemlenmistir. Eger kisi kendini moralsiz hissediyorsa, yuruyus yapmak icin disari cikmayi denemelidir. Beyninde dolasan dusunceleri birakmali ve etrafindaki dunyaya dikkat etmeli, rahatlamaya, yeni seyler dusunmeye ve gordugu guzelliklerin tadini cikarmaya calismalidir. Eger mumkunse biraz egzersiz yapmak gunluk hayata yenilenmis bir merak duygusuyla geri donmek icin harika bir yoldur.

Hedef Belirlemek
Hic bir sey ile ilgilenmemek hayati monotonlastiran nedenlerin basinda gelir. Dort gozle bekleyecek seylere ve bir amac duygusuna sahip olmak motivasyon icin anahtar bilesenlerdir. Bu, cuma gecesi icin tum haftayi dort gozle beklemek gibi planlari olan kucuk seyler olabilir. Ayrica, iliskiler ve kariyer ilgili daha buyuk yasam hedefleri icerebilir. Arastirmalar ileride dort gozle beklenilen seylere sahip olmanin, insanlarin burada ve simdiki sIkintilarla daha iyi basa cikmalarina yardimci olabilecegini bulmustur. PsIkologlar uzun zamandir hazzi geciktirme yeteneginin onemini kabul etmislerdir. Bu gelecekte daha buyuk oduller kazanmak icin insanlar daha iyi bir oz kontrol ve daha guclu bir irade gucu gelistirebilirler.
Yapilan bir calismada, katilimcilardan gelecekte yapacaklari bir tatil etkinlikleri hakkinda dusunmeleri istenmistir. Sonuc olarak, bu katilimcilar kumar konusundaki durtulerini daha iyi frenleye bilmislerdir. Gelecegi dusunerek, sadece bir an icin memnuniyet arzusundan uzaklasmak yerine, uzun vadeli hedeflerine odaklanabildiler. Kisiler dort gozle bekleyecegi bir hedef belirlemek icin yapabilecekleri hakkinda bilgileri asagida bulabilirsiniz;
Planlar yapmak: Beklentide bulunmak buyuk bir guc kaynagidir. Kisi izleyebilecegi bir film icin veya en sevdigi tatili yapmak icin dort gozle bu anlari bekler. Ancak bu anlar kasitli olarak da yaratilabilir. Yerel bir noktaya gunluk bir gezi yapmakla birlikte bir tatil planlanabilir, arkadaslar cagrilabilir ve hafta sonu geceleri icin plan yapilabilir. Dort gozle beklemek ve heyecanlanmak icin kisinin kendine sebepler yaratmasi hedef belirlemede bir yoldur.
Kucuk seyleri gozden kacirmamak: Ogle yemegi icin en sevilen yere gidip gelmek ya da haftada bir kez en sevilen TV sovuna katilmak gibi kucuk gunluk ve haftalik oduller bile, gelecekle ilgili bir beklenti olusturmanin harika yoludur.
Baskalarina hizmet etmek icin gonullu olmak: Bir amac duygusuna sahip olmak baskalarina yardim etmekten de gelebilir. Bu, arkadas veya sevilen kisiler gibi kisinin hayatindaki insanlara yardim etmesi veya bir topluluga katkida bulunmasi olabilir. Yerel bir kurulusa gonullu olmak ya da politik aktiviteye katilmak bile dunya icin yararli bir seylere katkida bulunmanin yoludur. Bu tur etkinlikler kisiye daha buyuk bir amac ve anlam duygusu vermede yardimci olabilir.



Motivasyonunuzu Artirma Uzerine Calismalar
Bazen ruttan cikmak kendiliginden gerceklesiyor gibi gorunmektedir. Ornegin, bir sey aniden yerine oturdugunda ve hisler ortadan kalktiginda, bir sure bir sIkinti icerisinde sIkismis gibi hissedilebilir. Diger durumlarda, daha aktif bir yaklasim izlenmesi gerekebilir. Daha once bahsedilen stratejilerden bazilarini deneniyorsa, ancak yine de rutinlik duygusu devam ediyorsa, motivasyona odaklanmak gerekebilir. Yapilan bir sey ozellikle ilgi duyulmuyorsa veya heyecanlandirmiyorsa kisi kendini motive etmek icin yollar bulmasi gerekebilir.
Bir rutine sIkisip kalmis hissetmek sinir bozucu olabilir, ancak gunluk rutinlere yenilik, macera ve heyecan duygusu eklemek icin atilabilecek adimlar vardir. Zevk alinan seylere ilgi duymama, mutlu duygulari hissetme zorlugu ve umutsuzluk hissi aslinda depresyon belirtileri olabilir. Hissedilen seyin bir sIkintidan daha fazla oldugundan supheleniliyorsa, kisi bir psIkiyatriden yardim alabilir.

___________________________________________

Bizde Mutsuz Olalim ~
CeReN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

CeReN Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Hayal kirikligi ile nasil basa cikilir? Bunları Biliyor Musunuz? CeReN 0 69 06-07-2019 01:35 PM
Cinsel iliskiye girmek egzersiz yerine gecer mi? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 64 06-07-2019 01:33 PM
Cinsel iliski uyku kalitesini arttiriyor mu? Kadın Erkek ILişkileri CeReN 0 57 06-07-2019 01:30 PM
Bebek sahibi olmak guclesiyor, peki neden? Gebelik CeReN 0 79 06-07-2019 01:29 PM
Regl agrisi kalp krizi gecirmek kadar kotu Kadın Sağlığı CeReN 0 72 06-07-2019 01:27 PM

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 1
CeReN
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Gogus kirisIkliklarindan kurtulmanin kolay yollari CeReN Bakım ve Guzellik 0 03-25-2019 10:54 AM
Gogus buyutme yollari: Ameliyatli gogus buyutme CeReN Bakım ve Guzellik 0 03-05-2019 04:33 PM
Sevgilinizle Barismanin Yollari CeReN Kadın Erkek ILişkileri 0 02-20-2019 10:57 AM
Zararli Kimyasal ve Toksinlerden Korunma Yollari CeReN Sağlık 0 02-14-2019 11:57 AM


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:18 AM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2018
2018 - "Gulucuk Forum" her hakkı saklıdır.


Gulucuk Forum, en iyi Mozilla Firefox ile dolaşılır.
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan gulucuk forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. gulucuk forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gulucuk forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249